חדשות

חוקי סימני מסחר בישראל – החלטת BIG DEAL

דין סימני המסחר הישראלי מושפע בהרבה מחוק סימני המסחר האמריקאי והמשפט המקובל בכלל. הוא מאופיין בבחינה קפדנית ביותר של בקשות לרישום סימני מסחר, הן מטעמים מהותיים, כגון האופי המתאר של סימן המסחר (אף עבור סימן מעט מעוצב) והן מטעמים יחסיים, כגון קיומו של סימן מסחר דומה קודם.

קרא עוד...

שחור-לבן או צבעוני? הצבע האמיתי של סימני המסחר

ידוע כי לצבעים יש חשיבות משמעותית במיתוג וברמת חשיפת סימן המסחר לצרכנים. צבעים מהווים כלי שגור במיתוג מוצלח ומיועדים לשפר את זיהוי המוצרים עם מקורם, זאת על מנת לסייע לצרכן להבדיל באופן ברור בין מוצרים אלו לבין מוצרים של יצרן אחר.

קרא עוד...

ישראל: הרשם הסכים לרשום כסימן מסחר את דמות הבקבוק התלת מימדי של הוודקה ABSOLUT

בישראל, סימני מסחר תלת מימדיים אשר מורכבים מדמויות של מוצרים, מתקבלים לרישום רק במקרים חריגים. באופן כללי, הרשם סבור כי הדרך המתאימה להגן על סימני מסחר תלת מימדיים הינה הגשת בקשה לרישום מדגם. 

קרא עוד...

איחוד האירופי: מגבלות לשימוש בהגדרות סוגים כלליות בסימני מסחר אירופייםה (CTM)

הסיווג הבינלאומי של סחורות ושירותים לפי אמנת ניס (מהדורה עשירית), אשר חל על סימני מסחר אירופיים (CTM), כולל הן הגדרות סוגים כלליות המכילות תיאור כללי של תחומי הסחורות או השירותים ב-45 הסוגים הקיימים והן רשימת אלפביתית של כל הסחורות והשירותים הנכללים בסוגים אלו.

קרא עוד...

ישראל: הליכי ריב בין הבקשות המתחרות לרישום הסימנים "קניה טובה! (מעוצב)" ו-"קניה טובה"

בישראל, כאשר מוגשות בקשות לרישום סימני מסחר דומים עבור סחורות או שירותים דומים, נפתחים הליכי ריב בין הבקשות המתחרות. במקרה כזה, ניתן לחילופין להגיש טיעונים נגדיים, לנסות להגיע להסכם עם הצד השני או לבחור להתקדם באופן דיוני על מנת לתת לרשם להכריע בין שני הסימנים.

קרא עוד...